- 05 juli 2017
- #Kennis
- #Klantverhaal
Klanten KLM HS
optimaal op (online) reis
Met de zomervakanties voor de deur pakken vele vakantiegangers hun tassen om naar hun favoriete bestemming te vliegen. Daarbij zijn preventieve maatregelen van uiterst belang, onder andere vaccinaties voor diverse (tropische) ziektes.
KLM HS voor 24/7 (online) zorg, waar ook ter wereld
KLM Health Services (KLM HS) is dé specialist als het gaat om gezondheid, vitaliteit, werken en reizen. Met een uitgebreid aanbod aan hoogwaardige diensten gericht op preventie houdt KLM HS (internationale) reizigers fit en gezond.
Optimale klantreis beleving
Een zorgeloze reis begint al bij een bezoek aan de website van KLM HS. Deze wordt dus continu geoptimaliseerd. Niet alleen op vindbaarheid en een overzichtelijk aanbod van de diensten van KLM HS per land, maar ook (en met name) op de reis van de klant door de website bij het maken van afspraken of plaatsen van bestellingen.
40.000 vaccinaties per jaar
Met jaarlijks 40.000 reizigers die zich laten vaccineren, is KLM HS het grootste onafhankelijke vaccinatiebureau in Nederland. Vaccinaties zijn veelal de start van iedere (klant)reis, zo ook op de website. Voor de reiziger is het dus van groot belang dat zij op ieder gewenst moment, snel en eenvoudig deze afspraak online met KLM HS kan maken.
Online afsprakenmodule voor vaccinaties
Met de onlangs gerealiseerde afsprakenmodule in de website, inclusief koppeling met het health informatiesysteem van KLM HS, wordt het voor de reiziger (en KLM HS) nog makkelijker gemaakt. Na slechts enkele klikken en keuzes, worden diverse mogelijke data en tijden gepresenteerd en is deze afspraak snel gepland. Zowel voor de reiziger als in het health informatiesysteem van KLM HS.
Resultaat: stijgend aantal online afspraken…
Na live-gang van de afsprakenmodule zijn de gemaakte (online) afspraken in juni, in vergelijking met het jaar daarvoor, met zo’n 50% gestegen. Hierbij lift de afsprakenmodule tevens mee op de eerder genoemde optimalisaties, die voor de gehele KLM HS website continue worden doorgevoerd.
…En een optimale (online) start voor iedere klantreis
Met name de reiziger profiteert en kan zonder tussenkomst van KLM HS direct en eenvoudig zijn gewenste vaccinatieafspraak inplannen op ieder gewenst moment, locatie, datum en tijd.
KLM HS optimaliseert 24/7 door
Hier houdt het voor KLM HS niet op. Niet alleen worden binnenkort vernieuwde webshops voor zowel de particuliere als zakelijke reiziger gelanceerd, ook worden andere belangrijke diensten van KLM HS voor de reiziger continu verbeterd en geoptimaliseerd. Wordt vervolgd!