• 05 september 2017
  • #Nieuws

WordCamp 2017
kennisdeling voor betere community

Afgelopen zaterdag was ROQUIN aanwezig bij de Conference Day van WordCamp 2017 in Nijmegen. Beginnende én ervaren WordPress-gebruikers, nationaal en internationaal, deelden hun kennis in de collegezalen van de Radboud Universiteit – met daarbij de nodige kopjes koffie, thee, worstenbroodjes én biertjes achteraf. De eerste editie was uitverkocht, en daarmee zeker geslaagd te noemen! Voor iedereen die er niet bij kon zijn, hebben ROQUIN’s razende reporters de highlights op een rij gezet!

1. 5% for the future

Joost de Valk, CEO & Founder van Yoast, opende WordCamp met een inspirerende presentatie waarmee hij het publiek aanmoedigt om WordPress te blijven ontwikkelen en verbeteren. Matt Mullenweg, co-founder van WordPress, noemt dit 5% for the future: Idealiter zou iedere WordPress gebruiker 5% van zijn/haar tijd in de WordPress community stoppen om de kennis binnen de community te vergroten en voor een gezonde ontwikkeling van WordPress te zorgen.

2. ROQUIN voor MAX Vandaag

ROQUIN nam ook een presentatie voor rekening: wij stonden op de planken met onze de integratie van de complete NPO gids & uitzendingen in WordPress voor Omroep MAX.

Wist je dat… maxvandaag.nl ca. 300.000 unieke bezoekers per maand heeft?

3. Succes met neuromarketing

Evert Semeijn, neuropsycholoog en co-founder van Neurofied, liet zien in hoeverre mensen onbewust beslissingen nemen. Zijn principes tonen onder andere aan dat het loont om producten in webshops te sorteren op populariteit én dat het helpt om te focussen op één unique selling point in plaats van een hele lijst.

4. Conversie optimalisatie voor websites met weinig verkeer

Heeft uw website relatief weinig verkeer? Dan is het wellicht niet echt handig om A/B tests te doen, zegt Theo van der Zee van MonitorMore. Het kan veel nuttiger zijn om te kijken naar user testing, expert reviews en surveys.

5. Schrijven voor een mobiel publiek

Schrijft u voor een mobiel publiek? Waarschijnlijk wel, anno 2017! Volgens Marieke van de Rakt, manager research & strategy bij Yoast, is het belangrijk 1) het juiste lettertype te gebruiken: niet te klein en voldoende regelafstand, 2) de leesbaarheid van uw tekst te optimaliseren aan de hand van korte zinnen (max. 20 woorden), tussenkopjes en signaalwoorden, en 3) een heldere structuur te creëren door onderwerpen te ordenen, heldere alinea’s te schrijven en de focus te leggen op de eerste zin van iedere alinea.

6. Stop selling websites, start selling value

Laurent Maillard, growth strategist en inbound marketeer bij AdoraWeb, richt zich met name op webontwikkelaars door de voordelen van scrum toe te lichten. Focus op prioriteiten, impact en effort en deel een traject op in kleine stukjes voor snellere resultaten. Start daarbij altijd met een strategie, realiseer zo snel mogelijk een eerste versie van je product, blijf verbeteren en gebruik een gestructureerd CRM om vanuit daar actieve campagnes uit te voeren.

7. SEO tips van Yoast

Bent u al actief met SEO? Michelle Foolen, SEO consultant bij Yoast, deelde SEO tips gebaseerd op veel gemaakte SEO fouten. Zorg voor een snelle site: optimaliseer afbeeldingen, zet browser caching aan en deactiveer ongebruikte plugins. Optimaliseer niet op onhaalbare keywords (te algemeen), maar focus op long tail keywords. Zorg voor relevante page titles en meta descriptions met duidelijke call-to-actions voor een verbeterde zichtbaarheid in Google. Last but not least: schrijf fantastische content!

Meer weten over SEO?

Lees onze blogpost ‘scoren met SEO op 3 fronten’.

Let’s connect

We hebben altijd zin in nieuwe en uitdagende projecten. We gaan graag met je in gesprek!